Mastercard разработи седем принципа, които ще ръководят нашите собствени практики, докато продължаваме пътя си като отговорни разпоредители с данни. Ние вярваме, че тези принципи могат да служат като ориентир за организации с подобно мислене.
Сигурност и поверителност
Компаниите трябва да усъвършенстват и поддържат най-добрите практики за сигурност и поверителност
Прозрачност и контрол
Компаниите трябва ясно да обяснят как събират, използват и споделят данните на дадено лице, и да предоставят на хората възможността да контролират използването им
Отговорност
Компаниите трябва да държат интересите на потребителите в центъра на своите практики
Инклузивност
Компаниите трябва да приемат разнообразието във всичките му форми, за да направят възможни анализи и резултати и използване на данни, които са приобщаващи, всеобхватни и справедливи
Почтеност
Компаниите трябва обмислено да използват данните и технологията на изкуствения интелект, за да минимизират пристрастията, неточностите и нежеланите последици
Иновации
Компаниите трябва постоянно да правят иновации, за да гарантират, че хората се възползват от използването на техните данни чрез по-добри изживявания, продукти и услуги
Социално въздействие
Компаниите трябва да използват данните, за да идентифицират нуждите и възможностите за положително въздействие върху обществото
1. Проучване на Mastercard, август 2019 г.
2. „Сътрудничество на данните за общо благо“, Световен икономически форум, 2019