22 Април, 2021 - В Деня на Земята, Mastercard обяви ангажимента си да инвестира в мрежа от зелени инициативи в името на здравето на планетата.
Изгубили сме и 68%1 от гръбначните животни за по-малко от 50 години вследствие на обезлесяване, урбанизация и нарушаване на естествената саморегулация на екосистемите. Само за 10 години, мечките в България са намалели почти наполовина2. Смъртността в пчелните семейства в Европа е около 20%3, при положение че съществуването на над 4000 зеленчука зависи от съществената „работа“ на опрашителите. Плодовитостта на близо 75% от растенията, с които се изхранваме, ще претърпи спад, ако пчелите загинат.
Пандемията през последната година доказа за пореден път, че това са не само заглавия на нишови екологични издания, а сме свързани в екосистема и здравето на всеки от нас зависи от отношението и грижата за ресурсите на планетата и нейните съкровища. Като технологичен лидер, Маstercard от години работи за дигитализация на икономиките по света, което пести ресурси и създава устойчиви и екологични решения. Мулти-релсовата технологична инфраструктура на Mastercard има амбицията не само да осигурява най-сигурен и удобен начин за дигитално присъствие на хората в глобалното общество, но и да ангажира мрежата си от партньори в това за важни обществени каузи.
„Mastercard е компания-кръвоносна система от партньори банки, технологични иноватори, големи търговци и малки и средни предприятия, правителства. И милиони картодържатели. Вярваме, че е наш дълг да образоваме, ангажираме и вдъхновим тази огромна сила за по-голям и фокусиран ефект върху опазването на природното ни богатство – както в България, така и в световен план. Затова започваме активна и дългосрочна инвестиция през нашата „кръвоносна система“ в зелена кръв за планетата.“ казва Ваня Манова, Мениджър на Mastercard за България, Северна Македония, Албания и Косово.
„Докато глобалната ни експертиза касае ключови горски обезлесявания по света, в България допълваме стратегията с холистична подкрепа на различни наболели проблеми на устойчивото развитие - застрашените диви животни, градските пространства, чистата храна – това са безценните неща в страната ни и ние ще популяризираме, образоваме и ангажираме в тяхно име като пазарен лидер всички, които носят нашето лого в портфейлите си.“ допълва Ваня Манова.
По данни на Mastercard COVID-19 е ускорил експоненциално интереса на хората в Европа към собствения им принос и ефект върху природата и нейните ресурси. Почти 3-ма от 5 (58%) вярват, че компаниите трябва да поемат ангажимент за по-устойчив и екологичен модел на работа и бизнес след пандемията. При групата на младежите – Generation-Z, този процент е чувствително по-висок – 62%. Европейците очакват активното включване на бизнеса и определят като най-важни зелени теми намаляването на отпадъците (39%), намаляването на пластмасата и неекологичните опаковки (38%) и замърсяването на въздуха и водите (35%).
По случай Деня на Земята 2021 и за старта на Зелената мрежа, Mastercard покани медии и лидери на мнение на един кулинарен пърформанс. Какво би се случило, ако финият баланс на природата се наруши и как това ще засегне ежедневието ни? Гледайте безпчелната безценна вечеря – едно събитие от бъдещето, каквото не бива да допускаме да бъде. Богатото меню на Шеф Цеков и гостите му се стопи пред очите им и останаха само ястия, които могат да се приготвят с няколкото продукта, които ще оцелеят, ако пчелите загинат.
ЗЕЛЕНИТЕ ИНИЦИАТИВИ НА „ЗЕЛЕНА МРЕЖА“:
КОАЛИЦИЯТА PRICELESS PLANET:
1, 2 Данни на доклад на WWF
3 Доклад на Greenpeace 2013